Jedz banany (na zdrowie)!

MAR
opublikowano: 29-01-2014, 16:42

Najbardziej popularny owoc świata to źródło zdrowia. Ich wartości odżywcze stały się przedmiotem licznych badań – sprawdź jakie korzyści niesie za sobą wprowadzenie ich do codziennej diety.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Banany to owoce nie tylko najczęściej konsumowane, ale również uprawiane w ponad 107 krajach. Jakie korzyści zdrowotne płyną z ich konsumpcji? Banany to doskonałe źródło potasu (średnio 450 mg na owoc), witaminy C ( 9 mg) oraz witaminy B6 (0,5 mg).

Spożycie owoców pozwala zwiększyć ilość dostarczanego do organizmu potasu, przez co pozytywnie wpływa na rozszerzenie naczyń krwionośnych, obniżenie ciśnienia tętniczego krwi. Wysokie spożycie potasu wpływa tez pozytywnie na zmniejszenie o 20 proc. ryzyka zgonu wywołanego nadciśnieniem.  W jednym opracowań dowiedziono, że osoby spożywające 4069 mg potasu dziennie miał o 49 proc. mniejsze ryzyko śmierci z powodu choroby niedokrwiennej serca, w porównaniu do tych, które jadły jedną trzecią tej dawki (około 1000 mg na dzień).

Dodatkowo według badania prowadzonego przez Imperial College w Londynie dzieci jedzące regularnie banany miały o 34 proc. niższe ryzyko zachorowania na astmę.  Natomiast musy z bananów i jabłek zalecane są także w terapii biegunek – szczególnie z uwagi na uzupełnianie traconych w jej czasie elektrolitów.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MAR

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.