Jakich informacji poszukuje onkolog

Redakcja
06-06-2013, 16:11

Podsumowano wyniki ankiety „Onkolog ma głos”. Była ona dostępna dla użytkowników portali LekarzOnkolog.pl, pulsmedycyny.pl, a także dla członków Polskiego Towarzystwa Onkologicznego, którzy otrzymują newsletter. Organizatorzy projektu Głos Onkologa — firma ConnectMedica oraz sponsor — firma GlaxoSmithKline, zachęcali do aktywnego udziału w ankiecie.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna do

Wyniki przeprowadzonego badania opinii zostaną wzięte pod uwagę przy tworzeniu programów szkoleń i konferencji transmitowanych online w czasie rzeczywistym czy przygotowywaniu informacji w postaci nagrań audiowizualnych tzw. webcastów. Zdaniem profesora Jacka Jassema, szybkie zmiany w otaczającej rzeczywistości powodują, że oprócz tradycyjnego poszerzania wiedzy medycznej, współczesny lekarz onkolog powinien być zorientowany w wielu pozamedycznych zagadnieniach, m.in. w prawie cywilnym i medycznym, sposobach komunikacji z chorym i jego rodziną, a także wiedzieć, jakie są zasady żywienia chorych w trakcie leczenia onkologicznego.

Tematy najbardziej 
interesujące ankietowanych:

Jak interpretować wyniki badań klinicznych — 92 proc. 
Jak prawidłowo prowadzić dokumentację medyczną pacjenta w świetle wymagań NFZ — 91 proc.
Problem uporczywej terapii: wyzwanie dla lekarza onkologa — 89 proc.
Błąd w sztuce vs zdarzenie medyczne (odpowiedzialność cywilna lekarza i możliwość dochodzenia roszczeń ze strony pacjenta) — 89 proc.
Odżywianie pacjenta z chorobą nowotworową (dieta wspierająca leczenie, interakcje produktów spożywczych z lekami przeciwnowotworowymi) — 88 proc.
Umowa o pracę czy kontrakt? Zakaz konkurencji, zasady wynagradzania, opodatkowania, składki ZUS — 86 proc.
Zasady wystawiania recept pro auctore i pro familia — 78 proc.
Prawne aspekty udziału lekarza w badaniu klinicznym — 73 proc.

Sposoby otrzymywania 
informacji:
Udział w wideocast — 21 proc.
Udział w wykładzie online — 21 proc.
Możliwość obejrzenia prezentacji multimedialnej — 34 proc.
Przejście przez moduły szkoleniowe — 24 proc.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Redakcja

Puls Medycyny

Onkologia / Jakich informacji poszukuje onkolog
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.