iPad ogranicza słownictwo wśród dzieci

TR
opublikowano: 23-07-2013, 14:41

Dzieci korzystające z urządzeń mobilnych mają ograniczone słownictwo – informuje brytyjski Daily Mail, powołując się na wyniki badań instytutu psychiatrii przy londyńskim King’s College.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Generacja iPada dysponować będzie węższym zasobem słów niż jej poprzednicy.

Zobacz więcej

Dzieci korzystające z urządzeń mobilnych mają ograniczone słownictwo (Fot. Bloomberg)

Eksperci uważają, że wiadomości tekstowe, emaile oraz komputery wykorzystywane w nauczaniu ograniczą słownictwo wśród dzieci.

Uczymy się wyrazów, gdy słyszymy jak inni je wypowiadają. Obecnie dzieci coraz częściej uczą się z ekranu komputera, a nie w trakcie żywego dialogu, co w znacznym stopniu ogranicza ich słownictwo.

- Poleganie na informacjach wzrokowych, a nie słuchowych, sprawia, że znamy mniej słów niż poprzednie generacje – mówi doktor Marco Catani z instytutu psychiatrii przy King’s College.

W trakcie swoich badań Catani przeprowadził eksperyment z udziałem 27 wolontariuszy. Osoby poddane zostały testom na zapamiętywanie wymyślonych słów. Ci, którzy słyszeli wymyślone słowa i werbalnie je powtarzali, wypadali w badaniach znacznie lepiej niż osoby, które te same wyrazy jedynie przeczytali.

Naukowiec wyjaśnia, kiedy uczymy się nowych słów, to najpierw je słyszymy, następnie powtarzamy,  aż do momentu, w którym słowa zostają zapamiętane. Technologia wszystko jednak zmienia. Dzieci komunikują się głównie za pomocą tekstu, dlatego ich słownictwo zostanie ograniczone.



Źródło: Puls Medycyny

Podpis: TR

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.