Infolinia dla pacjentów, którzy zażyli Atram z wycofanych serii

  • Iwona Kazimierska
07-09-2016, 22:30

Dystrybutor produktu leczniczego Atram na terenie Polski, hurtownia farmaceutyczna Sanofi-Aventis, rozpoczęła prewencyjne wycofywanie z obrotu serii 2561215, 2510216, 2010216 produktu leczniczego Atram. Firma uruchomiła specjalną infolinię dla pacjentów.

„Firma Sanofi, po otrzymaniu informacji o istniejącym ryzyku wystąpienia w opakowaniu produktu leczniczego Atram produktu Neurol, 6 września podjęła decyzję o wycofaniu z obrotu na terenie Polski trzech serii leku Atram. O decyzji poinformowała bezzwłocznie głównego inspektora farmaceutycznego, który tego samego dnia wydał decyzję o wycofaniu z obrotu oraz z poziomu pacjenta poniższych serii leków:
Atram 12,5, 12,5 mg, tabletki, nr serii 2561215, data ważności 11.2017
Atram 12,5, 12,5 mg, tabletki, nr serii 2510216, data ważności: 01.2018
Atram 6,25, 6,25 mg, tabletki, nr serii 2010216, data ważności 01.2018

Podmiotem odpowiedzialnym za produkcję produktu leczniczego Atram jest firma Zentiva (…), która potwierdziła, że istnieje prawdopodobieństwo, iż przyczyną zaistniałej sytuacji był błąd ludzki, mający prawdopodobnie charakter intencjonalnego działania na szkodę firmy” – czytamy w oświadczeniu Barbary Hensel, menedżera ds. komunikacji Sanofi-Aventis.

„Firma Sanofi, realizując decyzję GIF, uruchomiła niezwłocznie procedurę wycofania z obrotu produktu leczniczego Atram na poziomie aptek i hurtowni. Pacjenci są proszeni o zwrot ww. serii leku Atram do aptek, w których dokonali zakupu. Pacjent jest upoważniony do otrzymania zwrotu kosztów zakupu zwracanego leku lub może otrzymać w zamian opakowanie tego samego produktu leczniczego z innej serii. W przypadku gdy pacjent nie ma możliwości zwrotu produktu leczniczego Atram w aptece, w której go kupił, może dokonać zwrotu w innej aptece”.

Dodatkowe informacje dla pacjentów są dostępne na infolinii pod nr. tel. 22 280 09 58 od pon. do pt. w godz. 8-20. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek niepożądanych reakcji po zażyciu leków z wycofywanych serii pacjent proszony jest o niezwłoczny kontakt ze swoim lekarzem oraz z firmą Sanofi pod nr. tel. 22 28 00 000 lub poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej www.sanofi.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: IKA

Najważniejsze dzisiaj

Puls Medycyny

Farmakologia / Infolinia dla pacjentów, którzy zażyli Atram z wycofanych serii
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.