Hurtownie farmaceutyczne pomagają aptekom zdobywać klientów

Edyta Szewerniak-Milewska
18-07-2003, 00:00

Dla wielu właścicieli aptek sposobem na pozyskanie i przywiązanie klienta jest przystąpienie do programów lojalnościowych przygotowanych przez hurtownie farmaceutyczne.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Program ?Dbam o zdrowie" jest akcją promocyjną przygotowaną przez hurtownię Polska Grupa Farmaceutyczna SA, skierowaną do pacjentów za pośrednictwem wybranych aptek. Uczestnicy akcji, robiąc zakupy w wytypowanych aptekach za minimum 39 zł każdy, otrzymują kupony konkursowe. Po zebraniu odpowiedniej ich liczby, mogą je wymieniać na upominki przedstawione w specjalnym katalogu. Znajdują się tu: preparaty witaminowe, szczoteczki do zębów oraz różnego rodzaju kosmetyki (nawet ekskluzywne). Warunkiem otrzymania upominku jest dokonanie zakupów 7, 14, 26 lub 52 razy w ciągu roku od wystawienia karty uczestnika programu.
Dodatkowym elementem zachęcającym do przyłączenia się do programu, a jednocześnie spełniającym jego główny cel - czyli dostarczenie informacji o produktach ochrony zdrowia, ogólnie dostępnych na rynku - jest otrzymywanie do domu gazetki ?Dbam o zdrowie" oraz przy przystępowaniu do programu - informatora o alergii, profilaktyce i leczeniu. Apteki uczestniczące w programie oznaczone są specjalnym logo, które ma ułatwić klientom trafienie do tej wybranej.
?Nasi klienci są umiarkowanie zainteresowani tą akcją, ale z naszej strony zapotrzebowanie na tego typu marketing jest ogromne - uważa kierownik apteki w Zgierzu, której klient wygrał główną nagrodę w organizowanej przy okazji programu loterii 3-2-1. - Wszędzie w tej chwili stosowane są do zakupów tzw. wartości dodane. Pacjenci jako klienci też oczekują tego typu dodatków, a sama wartość dodana, w postaci naszej nawet bardzo rozbudowanej i rzetelnej informacji farmaceutycznej, nie wystarcza". Farmaceuta uważa, że apteki samodzielnie nie są przygotowane (pod względem finansowym i kadrowym) do tego typu akcji marketingowych i jedynie włączenie się w większą akcję, np. zorganizowaną przez hurtownię, ma szanse powodzenia.
Inne zdanie na ten temat ma kierownik apteki w Bydgoszczy, również biorący udział w programie: ?Czasami człowiek się deklaruje, a potem żałuje, że musi w czymś uczestniczyć. Prywatnie jestem przeciwnikiem dawania czegoś za coś, reklam czy promocji, zwłaszcza w farmacji. Albo się coś kupuje, bo jest dobre, albo nie, bez względu na ewentualne gratyfikacje. Mnie chodzi zawsze o dobro pacjenta i polecanie skutecznych preparatów, na które będzie go stać w trakcie całej kuracji. Do włączania się w takie akcje promocyjne zmusza nas życie".
Zyskaj zdrowie
Inny program tego typu wprowadziła w czerwcu 2002 r. Hurtownia Farmaceutyczna Slawex z Lublina. Pacjenci otrzymują (w aptece lub do domu) ulotki zawierające ofertę leków OTC i kosmetyków oraz adresy aptek w mieście, w których można je kupić ?w korzystnej ofercie". Organizatorzy programu na stronach internetowych zapewniają, że jego celem jest ?promocja zdrowia i zapobieganie chorobom, poprzez zwiększenie dostępności produktów leczniczych i wyrobów medycznych oraz szerokiej informacji o ich działaniu i zastosowaniu". Akcja jest wynikiem współpracy producentów i dystrybutorów leków oraz aptek. Placówki uczestniczące w programie są specjalnie oznaczone, a ich adresy zamieszczane w Internecie.
?W programie uczestniczy ok. 300 aptek - mówi Radosław Janik, dyrektor Hurtowni Farmaceutycznej Slawex. - Dla aptekarzy jest on okazją do zaoferowania swoim klientom korzystnych cen, promocji zdrowia i poprawienia wizerunku apteki. Mogą się do nas przyłączyć wszyscy chętni".
Zdaniem R. Janika, opisy preparatów w ulotkach informacyjnych dają możliwość dokładnego zapoznania się z różnymi preparatami i spokojnego przeanalizowania wskazań do ich stosowania. Dodatkowo niskie ceny produktów, objętych daną edycją programu, pozwalają pacjentom zmniejszyć wydatki na zdrowie.







Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Edyta Szewerniak-Milewska

Tematy
Puls Medycyny
Inne / Hurtownie farmaceutyczne pomagają aptekom zdobywać klientów
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.