Famed na wymagających rynkach USA i Kanady
Pod marką iMS (inspirit Medical Solutions) żywiecka spółka Famed będzie sprzedawała swoje produkty na rynkach Ameryki Północnej. Założyła ją wspólnie z amerykańskim partnerem, firmą Oakworks Medical.
"Jestem przekonany, że współpraca przyniesie korzyści obu stronom. Nasz partner poszerza swoją ofertę produktową, natomiast Famed zyskuje wsparcie w zakresie rejestracji i spełniania restrykcyjnych amerykańskich norm dla sprzętu medycznego, a także rozbudowaną sieć dystrybucji. Ze względu na surowe procedury certyfikacji, jakim podlega sprzęt medyczny w USA, dopuszczenie do sprzedaży naszych produktów traktujemy jako potwierdzenie ich jakości i niezawodności" – mówi Tomasz Rycak, prezes zarządu Famed Żywiec.

W USA sprzedaż produktów medycznych, farmaceutycznych, czy spożywczych podlega kontroli federalnej Agencji Żywności i Leków (FDA). Każdy wyrób musi zostać zatwierdzony jako spełniający wymogi rejestracyjne, a bez uzyskania takiego potwierdzenia jego sprzedaż na terenie Stanów Zjednoczonych jest nielegalna.
Marka iMS ma docelowo funkcjonować na wszystkich rynkach, na których wymagane są certyfikaty i rejestracja FDA. Początkowo na rynki amerykański i kanadyjski trafią produkowane w Famedzie stoły operacyjne, fotele ginekologiczne i zabiegowe, łóżka szpitalne, wózki do przewożenia chorych oraz łóżka porodowe.
"Rynek amerykański pozostaje dla nas jednym z głównych obszarów rozwoju. Oczekujemy, że dzięki współpracy z Oakworks Medical uda się nam osiągnąć na nim znaczący wolumen sprzedaży, który w perspektywie najbliższych pięciu lat będzie stanowić nawet jedną trzecią globalnej struktury naszych przychodów. Oczywiście nie zaniedbujemy pozostałych kluczowych dla nas rynków" – zapewnia Marek Suczyk, wiceprezes zarządu Famed Żywiec.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: MMD