Cyfrowa rewolucja zmienia służbę zdrowia, ale nie w Polsce

  • Iwona Kazimierska
25-07-2017, 10:30

Wideo rozmowy z lekarzem to codzienność w USA, Francji i Anglii. Elektroniczne recepty są dostępne od 7 lat w Estonii. Z takiego rozwiązania korzystają także mieszkańcy Norwegii, Finlandii, Szwecji, Belgii, Włoch, Islandii i Grecji. W Polsce prace nad e-receptą trwają.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Polacy w publicznych placówkach medycznych nadal nie mogą korzystać z wielu cyfrowych rozwiązań, które ułatwiają i przyspieszają konsultacje z lekarzem. Ponad 65 proc. z nas uważa system e-zdrowia za słabo lub bardzo słabo rozwinięty.

„W Polsce cyfryzacja służby zdrowia jest na niskim poziomie. Niektóre prywatne placówki udostępniają takie usługi online, jak rejestracja czy przeglądanie historii choroby pacjenta. Jeżeli natomiast spojrzymy na publiczną służbę zdrowia, to tutaj sytuacja wygląda bardzo słabo” – mówi Łukasz Kamiński, dyrektor zarządzający LekSeek Polska.

Raport „E-Zdrowie oczami Polaków”, przygotowany na zlecenie LekSeek Polska, pokazał, że Polacy słyszeli o niektórych formach cyfryzacji służby zdrowia. Możliwość rejestracji online wskazało 73,6 proc. zapytanych, dzwonienie do lekarza i umawianie się na wizyty przez telefon – 69,6 proc. Natomiast odbieranie wyników badań przez telefon czy Internet wskazała połowa respondentów. Nieco mniej, bo 40,6 proc. mówiło o telefonach dotyczących ofert medycznych. Tylko 39,9 proc. zapytanych wymieniło aplikacje mobilne jako narzędzie do zarządzania wizytami, płatnościami i receptami a 7,7 proc. nie słyszało o żadnej formie cyfryzacji służby zdrowia.

Jak w świetle raportu wygląda cyfryzacja w Polsce? Najczęściej wskazywanym rozwiązaniem, z którego skorzystali zapytani, jest dzwonienie do lekarza i umawianie się na wizytę. Takiej odpowiedzi udzieliło 60,8 proc. osób. Możliwość rejestracji online wymieniło 44,9 proc. respondentów, odbieranie wyników badań przez telefon czy Internet – 29 proc., telefony dotyczące ofert medycznych – 21 proc. zapytanych. Jedynie 8,8 proc. badanych korzystało z aplikacji do zarządzania wizytami, płatnościami i receptami, a 13,7 proc. przyznało, że nie korzystało z żadnej z powyższych form cyfryzacji.

Źródło: NewsroomTV

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: IKA

Najważniejsze dzisiaj
Puls Medycyny
E-zdrowie / Cyfrowa rewolucja zmienia służbę zdrowia, ale nie w Polsce
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.