„Cicha godzina” w oddziałach wojewódzkich NFZ

KM/NFZ
opublikowano: 29-04-2022, 14:53

Narodowy Fundusz Zdrowia wychodzi naprzeciw specjalnym potrzebom swoich interesantów i wprowadza tzw. „cichą godzinę”. To pomysł dedykowany osobom w spektrum autyzmu.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Podczas “cichej godziny” w salach obsługi klientów telefony i komunikaty głosowe są wyciszone.
iStock

Jak wyjaśnia Narodowy Fundusz Zdrowia, „cicha godzina” to czas ograniczenia bodźców wzrokowych i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób w spektrum autyzmu.

W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w salach obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich panują specjalne warunki. Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju.

Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu.

Źródło: NFZ

ZOBACZ TAKŻE: Jak wzmocnić głos pacjentów w systemie ochrony zdrowia?

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.