Chmielowiec o zapowiadanych zmianach w POZ: odpowiadają na oczekiwania pacjentów

  • Marzena Sygut
opublikowano: 15-09-2022, 09:08

W jakim kierunku powinny iść zmiany w podstawowej opiece zdrowotnej, aby pacjent jak najwięcej na nich skorzystał - odpowiada w rozmowie z “Pulsem Medycyny” Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta
Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta
FOT. Marzena Sygut

RPP podkreśla, że POZ jest fundamentem systemu ochrony zdrowia, co paradoksalnie okazało się w czasie pandemii COVID-19, w okresie jej największego nasilenia, czyli w roku 2020 i 2021, kiedy mieliśmy najwięcej skarg na POZ. Tam właśnie wtedy swoje pierwsze kroki kierowali pacjenci, co pokazało, że w POZ powinna być największa dostępność do świadczeń.

– Pacjenci w tych skargach przekazują swoje oczekiwania, to jak POZ powinna wyglądać. Te oczekiwania przekazują też organizacje pacjentów skupione w Radzie Organizacji Pacjentów przy RPP, obecnie jest to ponad 118 organizacji, w tym również organizacje parasolowe - wskazuje Bartłomiej Chmielowiec.

Rzecznik podkreśla też, że tak naprawdę pacjentowi zależy na tym, żeby być jak najlepiej zaopiekowanym, od samego początku do końca, aby nie musiał błądzić w systemie.

Dodaje: - Zapowiadane zmiany w POZ idą w kierunku odpowiadającym na oczekiwania pacjentów i organizacji pacjentów. Począwszy od zmian, które zostały wprowadzone w lipcu, czyli poszerzonego pakietu badań. Zmiany te idą jednak znacznie szerzej.

Materiał został zarejestrowany podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu (6-8 września 2022 r.). Zapraszamy do oglądania!

PRZECZYTAJ TAKŻE: Neumann-Podczaska: celem pilotażu przeglądu lekowego jest wypracowanie nowej usługi

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.