Brytyjskie Tesco wycofa ze sprzedaży słodkie napoje

AR
opublikowano: 28-07-2015, 12:44

Największa brytyjska sieć supermarketów zapowiada, że w trosce o zdrowie dzieci, zagrożonych "epidemią otyłości", ograniczy sprzedaż dosładzanych napojów w swoich sklepach – informuje The Telegraph.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Na liście „cenzurowanych” marek znalazły się: Capri Sun, Ribena i Rubicon. Niektóre napoje tych producentów mają zniknąć z półek Tesco. Sieć chce zastąpić je napojami własnej marki, które - jak zapowiada - będą bez dodatku cukru.

W ten sposób Tesco chce się przyczynić do walki z otyłością wśród dzieci, która - według WHO - powinna być jednym z największych wyzwań dotyczących zdrowia publicznego w XXI wieku. Powszechnie uważa się, że regularne picie napojów, które mają dużą zawartość cukru, przyczynia się do rozwoju otyłości, szczególnie wśród dzieci.

Plany wycofania dosładzanych napojów z kategorii "napojów dla dzieci" są elementem strategii włączenia się w publiczną walkę z otyłością, którą Tesco na terenie Wielkiej Brytanii chce wdrażać od września, a zatem wraz z rozpoczęciem roku szkolnego.

Tesco nie zamierza wycofywać ze sprzedaży dosładzanych napojów, które nie są bezpośrednio dedykowane dzieciom, w tym napojów typu cola. Nie informuje też o składzie nowych produktów które mają być sprzedawane pod własną marką Tesco.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: AR

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.