Blisko 800 skarg do Rzecznika Praw Pacjenta

  • Marta Markiewicz
04-01-2012, 00:00

Pacjenci tracą cierpliwość i skarżą się Rzecznikowi Praw Pacjenta na refundacyjną zawieruchę. Do wczoraj (3 stycznia br.) do godziny 21.00 do biura Krystyny Kozłowskiej wpłynęły 783 skargi na problemy z dostępem do leków i kłopoty wynikające z pieczątkowego protestu lekarzy.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Z informacji zamieszczonej na stronie Rzecznika Praw Pacjenta wynika, że najwięcej skarg napływało z województw: mazowieckiego (133), śląskiego (113) oraz pomorskiego (99). Wśród zgłoszeń znalazły się m.in. realizacja recept z pieczątką „prostestacyjną” za 100-proc. odpłatnością, odmowy realizacji recepty z refundacją w przypadku zamieszczenia dwóch adnotacji „Zasłużony HDK” (Honorowy Dawca Krwi – przyp. red.) i „Refundacja leku do decyzji NFZ”, a także odmowa wydania przez lekarza recepty bez adnotacji „Refundacja leku do decyzji NFZ” w sytuacji, gdy pacjent okazał dokument potwierdzający status ubezpieczenia zdrowotnego. Pacjenci skarżyli się także na problemy w dostępie do leków stosowanych w terapii chorób przewlekłych poprzez odmowę oznaczenia recepty literą „P”.

Rzecznik Praw Pacjenta, na zaproszenie premiera oraz ministra zdrowia, bierze udział w rządowych spotkaniach z przedstawicielami NFZ, Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Naczelnej Rady Aptekarskiej

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Marta Markiewicz

Najważniejsze dzisiaj
Puls Medycyny
Inne / Blisko 800 skarg do Rzecznika Praw Pacjenta
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.