Bieganie: jaka rozgrzewka przed bieganiem?

oprac. maj / mat. pras
opublikowano: 29-04-2016, 08:16

O rozgrzewce przed bieganiem opowiada lek. med. Maciej Tabiszewski, ortopeda z ENEL-SPORT. Jaka rozgrzewka jest odpowiednia, jak się rozciągać, co to jest schemat regeneracyjny?

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Należy pamiętać o odpowiedniej rozgrzewce. Przed każdą wzmożoną aktywnością fizyczną trzeba przygotować ciało poprzez jego odpowiednie rozgrzanie, zwiększenie przepływu krwi przez wielkie partie mięśniowe.

Zobacz więcej

Pixabay/CC0 Public Domain

Dieta biegacza  TU

Stopniowo trzeba zwiększać obciążenia (dystans, intensywność treningu). Każdemu zdarza się czasem przerwa w regularnym bieganiu spowodowana urlopem, chorobą czy kontuzją. Do treningów należy potem wracać stopniowo, gdyż nagły powrót może spowodować kolejne kontuzje i przeciążenia.

Warto rozciągać lub rolować mięśnie. Jest to kolejna metoda prewencyjna pomagająca w uniknięciu uszkodzeń mięśniowych, ścięgnistych, więzadłowych.

Potrzebny jest też właściwy schemat regeneracyjny, czyli zanurzenie w zimnej wodzie, odzież kompresyjna, odpowiednie odżywianie i sen. Należy także pamiętać o dobraniu właściwego ubioru do warunków atmosferycznych, co zapobiega zarówno przegrzaniu, jak i wyziębieniu organizmu. 

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: oprac. maj / mat. pras

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.