Białko z kurczaka czy z wieprzowiny?

AP
opublikowano: 20-04-2015, 10:21

W planowaniu redukcji masy ciała istotny dobór odpowiedniego źródła białka lub węglowodanów jest tak samo ważnym aspektem, jak optymalna podaż kalorii dostarczana z pożywieniem – czytamy w najnowszej pracy opublikowanej na łamach „The American Journal of Clinical Nutrition”.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Zobacz więcej

CC0 Public Domain Jeshoots

Autorzy wzięli pod lupę wyniki trzech prospektywnych badań, którymi w sumie objęto 120000 kobiet oraz mężczyzn w okresie 16 lat. Dokonano analizy, jak wielki wpływ na masę ciała może mieć zmiana przyzwyczajeń i upodobań kulinarnych w okresie 4 lat.

W swojej pracy specjaliści podali przykładową listę produktów, których nadmierne spożycie wyraźnie wiązało się ze zwiększeniem masy ciała – np. czerwone mięso i tzw. „wysokoprzetworzone” produkty mięsne. Zaobserwowano natomiast, że większa ilość np. jogurtu, orzechów, mięsa kurczaka (bez skórki) w diecie sprzyjało redukcji bądź utrzymaniu optymalnej masy ciała.

Zwrócono także uwagę na aspekt spożywania produktów o obniżonej wartości tłuszczu przez odchudzające się osoby. Autorzy pracy zalecają ostrożność przy włączaniu tego typu pożywienia do naszego dziennego jadłospisu, gdyż niestety często wiąże się to z „nieświadomym” zwiększeniem spożycia produktów bogatych w węglowodany – a to niestety oddala nas od wymarzonej sylwetki.

Specjaliści przekonują natomiast do pełnotłustych produktów – np. serów lub mleka, które odchudzające się osoby często niesłusznie postrzegają jako zakazane produkty.

Źródło: „Changes in intake of protein foods, carbohydrate amount and quality, and long-term weight change: results from 3 prospective cohorts”, Am J Clin Nutr, doi: 10.3945/ajcn.114.100867

 

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: AP

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.