Cyfrowe zmęczenie wzroku plagą współczesności

Długie godziny pracy przed komputerem, całonocny maraton z ulubionym serialem, nieustanne śledzenie portali społecznościowych nie pozostają bez znaczenia dla zdrowia oczu. Istnieją jednak skuteczne sposoby, pomagające zapobiegać syndromowi cyfrowego zmęczenia wzroku.

Aż 77 proc. respondentów badania „Higiena i profilaktyka wzroku” uważa, że długie korzystanie z urządzeń cyfrowych ma wpływ na zdrowie. Wśród najczęściej doświadczanych dolegliwości wymienili podrażnienie i ból oczu (42 proc.), bóle głowy (39 proc.), a także ból w szyi, ramionach lub plecach (38 proc.). Problemy z oczami związane są z długotrwałym wpatrywaniem się w ekran z bliskiej odległości, co prowadzi do przemęczenia mięśni rzęskowych oka, odpowiedzialnych za jego akomodację, czyli dostosowanie się oka do oglądania przedmiotów znajdujących się w różnych odległościach. Ciekawostką jest także, że zdaniem badanych, cyfryzacja nie wpływa negatywnie na komfort snu – na bezsenność z tego powodu skarży się zaledwie 1 proc. badanych.

*** Raport „Higiena i profilaktyka wzroku” (2018 r.) powstał na zlecenie kampanii Cyfrowe NIEzmęczenie Wzroku, której inicjatorem jest firma CooperVision.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Pulsu Medycyny.
Podaj swój email.