Odstaw cukier

Wiele badań potwierdza, że cukier odpowiada za szybkie starzenie się skóry aż w 40 proc. Konsekwencje jego nadmiaru w diecie to nie tylko przedwczesne starzenie. Powoduje on m.in. otyłość i otłuszczanie narządów wewnętrznych, utrudniając tym samym ich prawidłowe funkcjonowanie. Nadpodaż cukru to nie tylko skutki dla organizmu, ale również psychiki.

Badania pokazują, że sprzyja depresji oraz zmniejsza zdolność koncentracji i zapamiętywania. Nierzadko uczucie ciągłego zmęczenia i senności jest wynikiem właśnie zbyt dużej ilości cukru we krwi. Może powodować zwiększoną podatność na grzybicę, miażdżycę, zawał serca czy udar mózgu. Wykazano w badaniach, że sprzyja nawet rozwojowi nowotworów.

Faktem jest, że odstawienie lub istotne ograniczenie cukru już w krótkim czasie przynosi efekty w postaci poprawy wyglądu i zdrowia. WHO zaleca, aby dzienne spożycie cukru nie przekraczało 10 proc. całkowitych potrzeb energetycznych. Rekomenduje zmniejszenie go nawet do 5 proc. w celu uzyskania znacznych korzyści zdrowotnych. Zakładając, że osoba dorosła powinna przyjąć 2000 kcal dziennie, 10 proc. z nich to 50 g cukru, czyli ok. 12 łyżeczek. Biorąc pod uwagę fakt, że cukier znajduje się już niemal w każdym produkcie, to naprawdę niewiele. Warto jednak wprowadzić do diety pewną dyscyplinę.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Pulsu Medycyny.
Podaj swój email.