Raport: reklamy farmaceutyków w sieci

Z analizy raportu firmy Gemius wynika, że wśród reklam wideo online promujących farmaceutyki, najwięcej internautów oglądało spoty produktów na grypę i przeziębienie. W reklamach filmików przoduje Youtube, zaraz za nim uplasowały się serwisy: Grupy Wirtualna Polska i Grupy TVN.

Tagi

opinie

Ponad 11,3 mln użytkowników obejrzało w polskiej sieci spoty reklamujące farmaceutyki. Osiągając 77,5 mln wyświetleń, dotarły do blisko 41,3 proc. wszystkich polskich internautów. W analizie zwrócono uwagę na najczęściej występujące marki, a także wydawców, na których stronach pojawiały się reklamy wideo produktów farmaceutycznych.

Serwis Youtube.com, głównie za sprawą spotów koncernu Reckitt Benckiser, ma największy udział w reklamie wideo produktów farmaceutycznych – na Youtube.com oglądało je niemal 36,8 proc. internautów spośród tych, którzy zetknęli się z analizowaną kategorią spotów (ponad 4,1 mln osób).

W serwisach Grupy Wirtualna Polskareklamy wideo farmaceutyków oglądało 19,7 proc. badanej grupy użytkowników sieci (ponad 2,2 mln). Podium zamyka Grupa TVN z wynikiem 16,3 proc. (ponad 1,8 mln realnych użytkowników).

YouTube przoduje

Najczęściej oglądany był spot reklamujący spray do nosa Marimer w wersji dla niemowląt - został odtworzony przez prawie 34,3 proc. polskich użytkowników sieci.

Drugą pozycję w zestawieniu zajęła marka Vicks (23,4 proc. i 2,6 mln realnych użytkowników) ─ lek dla dorosłych, jednak spot skierowany był do matek.

Podium zamyka Vibovit Max Odporność, którego reklamy wyświetlało 22,8 proc. internautów, czyli niemal 2,6 mln realnych użytkowników.

"Zaskakujące jest to, że w grudniu, a zatem w typowym okresie świątecznym, w czołówce reklam wideo online brakuje produktów farmaceutycznych kupowanych z myślą o gwiazdkowych prezentach. Zabrakło również tych marek, które pomagają nam w wytrwaniu przy noworocznych postanowieniach, jak na przykład produkty na odchudzanie czy antynikotynowe. Pierwszą trójkę marek najmocniej promujących się w wideo online zdominowały produkty wspomagające walkę z grypą i przeziębieniem" ─ wyjaśnia Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie.

Jak podaje Gemius, żadna z kreacji, które znalazły się w TOP3 marek, nie była wyświetlana na Youtube.com jako głównym medium internetowym. Spot Marimera (Nepentes Pharma Sp. z o.o) wyświetlany był głównie na stronach należących do Grupy Wirtualna Polska oraz na gry.pl, co jest dość zaskakujące, biorąc pod uwagę grupę docelową. Vicks (Procter & Gamble) i Vibovit Max Odporność (Teva) królowały zaś wśród reklam wideo preparatów farmaceutycznych w serwisach Grupy TVN.

Firmy farmaceutyczne postawiły na produkty na przeziębienie. Omawiana kreacja spray'u do nosa dla niemowląt, skierowana przecież do matek młodszych dzieci, była emitowana w serwisach gry.pl i Money.pl, na które wydawać by się mogło, że mamy nie mają czasu. Okazało się, że publikacja spotu na łamach Money.pl spot Marimer baby dotarł głownie do mężczyzn, natomiast na gry.pl ─ w większości do kobiet ─ dodaje Sułkiewicz.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Pulsu Medycyny.
Podaj swój email.