Siedzenie i ćwiczenia - relacje zdrowotne

Dobra informacja dla domatorów i pracowników biurowych. Szkodliwe działanie długiego siedzenia można zmniejszyć regularnymi ćwiczeniami.

O tym, że długotrwałe siedzenie szkodzi, już wiadomo. Jasne jest też, że ruch sprzyja zdrowiu. Uczeni z University of Leicester zwracają jednak uwagę, że zależności między tymi zwyczajami są słabiej poznane. Czy z pomocą sportu można np. zniwelować szkodliwy wpływ nawykowego bezruchu?

Aby to sprawdzić, badacze przeanalizowali dane na temat reprezentatywnej grupy dorosłych mieszkańców Anglii. Podzielili ich na cztery grupy - osoby aktywne fizycznie i siedzące niewiele, aktywne i spędzające dużo czasu na siedzeniu, nieaktywne fizycznie i siedzące mało oraz nawykowo siedzące długo i o małej aktywności fizycznej.

Okazuje się, że nawet jeśli ktoś spędza codziennie wiele godzin za biurkiem czy w fotelu, może sobie pomóc uprawiając sport. Osoby, dla których długie siedzenie stanowiło normę, ale były zaprzyjaźnione z ruchem, miały wyniki wskazujące na lepsze zdrowie kardiometaboliczne od siedzących i nieuprawiających sportu.

"Przez wskazanie, że aktywność fizyczna może skompensować niektóre negatywne konsekwencje rutynowego spędzania dużych ilości czasu na siedzeniu, badanie to podkreśla potrzebę ruchu dla wspierania i utrzymania dobrego zdrowia" - mówi kierujący pracami dr Thomas Yates.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Pulsu Medycyny.
Podaj swój email.


Blogi »

Lew Starowicz

Lew Starowicz

Kobieta obaw pełna

Kalendarium

« » styczeń 2017
PnWtŚrCzPtSbN
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Studenci Medycyny i Farmacji