Tańsze owoce to mniej zgonów

Obniżenie cen warzyw i owoców jest bardziej skuteczne w ratowaniu życia niż promujące zdrową dietę kampanie w mediach. Redukcja cen uratowałaby tysiące ludzi - pokazują symulacje.

Badacze z Tufts University i University of Liverpool opracowali model, który umożliwia symulacje wpływu różnych działań zmieniających nawyki żywieniowe na ryzyko chorób serca i udaru w populacji.

"Relatywna efektywność kampanii prozdrowotnych nakierowanych na poprawę diety w porównaniu do zachęt finansowych nie była nigdy sprawdzona" - mówi jeden z autorów badania dr Martin O'Flaherty z University of Liverpool.

Uczeni dokonali tego, korzystając z nowego modelu. Obniżenie cen o 10 proc. zmniejszyłoby w USA śmiertelność z powodu chorób układu krążenia w ciągu 15 lat o 1 proc. (64 do 69 tys. zgonów). Najbardziej efektywny okazał się spadek cen o 30 proc., obniżając śmiertelność o 3 proc. (191 - 205 tys. zgonów). Tymczasem trwająca 15 lat kampania medialna pozwoliłaby na spadek liczby śmiertelnych przypadków o 0,3 proc. (23 - 25 tys.).

Zmiana cen miałaby przy tym dodatkowe zalety. W przeciwieństwie do działań medialnych, w równy sposób oddziaływałaby na różne grupy etniczne. Do tego jej efekty pojawiają się stosunkowo szybko.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Pulsu Medycyny.
Podaj swój email.


Blogi »

Lew Starowicz

Lew Starowicz

Seksowne profesje

Kalendarium

« » grudzień 2016
PnWtŚrCzPtSbN
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Studenci Medycyny i Farmacji