Śpisz tak, jak jesz

Błonnik pomaga przespać noc - pokazuje nowe badanie. Tłuszcze nasycone i cukier przeszkadzają.

Naukowcy z Columbia University w specjalnie przygotowanym laboratorium obserwowali dietę i wzorce snu 13 kobiet oraz 13 mężczyzn o normalnej wadze, w wieku średnio 35 lat.

Dla ich snu duże znaczenie okazały się mieć popularne składniki posiłków. Większa ilość błonnika wiązała się z dłuższym czasem spędzonym w fazie głębokiego snu. Tłuszcze nasycone skracały ten czas, natomiast cukier powodował częstsze wybudzenia. Co więcej, po posiłkach przygotowanych przez dietetyka, zawierających mniej tłuszczów nasyconych a więcej białka, ochotnicy szybciej zasypiali (średnio po 17 minutach) niż przy korzystaniu z własnego menu (29 min).

Zmiana zwyczajów działa szybko. "Zaskoczyło nas, że już jeden dzień spożycia mniejszej ilości tłuszczu a większej ilości błonnika zmieniał wzorce snu" - opowiada kierująca badaniem prof. Marie-Pierre St-Onge.

"Badanie to podkreśla fakt, że dieta i sen są ze sobą powiązane w strukturę zdrowego stylu życia" - mówi niezwiązany z projektem dyrektor American Academy of Sleep Medicine President dr Nathaniel Watson.

>> Polecamy doniesienie o związkach między snem a zdrowiem mózgu seniorów

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione.

Komentarze

Polecamy

Newsletter

Zapisz się do bezpłatnego newslettera Pulsu Medycyny.
Podaj swój email.


Blogi »

Lew Starowicz

Lew Starowicz

Co pana podnieca?

Kalendarium

« » sierpień 2016
PnWtŚrCzPtSbN
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Studenci Medycyny i Farmacji